El dissabte 26 de juliol, la Sala Polivalent del Club Nàutic L’Escala va acollir l’acte de proclamació dels guanyadors i guanyadores del MedFoto 2025, el Concurs Internacional de Fotografia de la Mediterrània. Una cita que, any rere any, posa en valor la relació entre les persones i el mar a través de la mirada artística i compromesa de fotògrafs d’arreu del món.
La gran protagonista d’aquesta edició ha estat la fotografia “3”, del fotògraf català Marc Casanovas, que ha estat reconeguda com a guanyadora absoluta del certamen. Captada a Tossa de Mar, l’obra retrata una impressionant Forskalia edwardsi, un sifonòfor marí que, tot i semblar un sol organisme, és en realitat una colònia d’individus especialitzats. La imatge ha estat premiada amb 1.000 euros.

A més del premi principal, el jurat ha reconegut les millors fotografies en cadascuna de les nou categories del concurs, amb un premi de 300 euros per a cada guanyador:

El Premi Costa Brava ha estat per David Perpinyà, amb la sorprenent fotografia Qualsevol nit pot sortir… l’aurora boreal!, que li permetrà gaudir d’un cap de setmana per a quatre persones al càmping La Ballena Alegre.
El Premi L’Escala ha estat per Sergi Pujol, amb Agost a la platja de les Barques, i inclou una experiència per a dues persones a la vila: allotjament, àpat i visita cultural.
Finalment, el Premi Fauna Còmica, que reconeix la imatge més divertida o sorprenent de les seccions de Vida salvatge o Subaquàtica, ha estat per Jose Antonio Gil, amb Llegando a su reunión. El premi inclou un lot de productes de l’Empordà, una nit d’hotel i una subscripció anual als Amics dels Aiguamolls i del Patrimoni Natural de l’Empordà.

L’acte va culminar amb la inauguració de l’exposició El mar i les persones, que reuneix les obres finalistes i guanyadores del MedFoto 2025. Enguany, la mostra es presenta en un nou format exterior, pensat per fer-la més visible i accessible. Es pot visitar gratuïtament al moll d’espera del Club Nàutic L’Escala fins al 30 d’agost.
El MedFoto és una iniciativa conjunta del Club Nàutic L’Escala i la Fundació Alive, que busca posar en valor la fràgil relació entre les persones i el mar, difondre els valors naturals del medi marí i fomentar una actitud responsable envers aquest entorn. El concurs compta amb el suport de Ports de la Generalitat, l’Ajuntament de l’Escala, AEFONA, AAPNE, La Ballena Alegre, Festival Portalblau, Improcat, Empordà Turisme, Barcelona Capital Nàutica, ACPET, l’Associació Catalana per una Pesca Responsable, el Parc Natural del Cap de Creus i Fotografia by ERAM.